Vancer blir återförsäljare/ servicelämnare för Huddig i USA

Vancer är ett amerikanskt företag som konstruerar, bygger och distribuerar innovativ och kvalitativ utrustning för järnvägsunderhåll för järnvägindustrin i USA. Från och med oktober 2018 är de en ny återförsäljare och servicelämnare till Huddig för järnvägsegmentet i USA.

Vancer

Vancer är strategiskt placerade i Midwest, den region i USA där järnvägsindustrin har sitt hjärta. Här finns några av världens största järnvägsbolag och varje år utför Vancer underhåll av tusentals mil järnvägsräls.

- Avtalet med Vancer är strategiskt viktigt för oss i vårt arbete att fortsätta etablera HUDDIG på den amerikanska marknaden, säger Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef på Huddig AB. Vancer är helt rätt samarbetspartner för oss. De har hög kompetens och lång erfarenhet av järnvägsunderhåll. De är innovativa och driver utvecklingen framåt. Dessutom har de ett stort kontaktnät vilket är viktigt för oss då vi vill positionera HUDDIG hos järnvägsbolagen i USA.

Huddig har erfarenhet av att samarbeta med Vancer sedan tidigare, i andra konstellationer, så förtroendet för företaget är redan idag stort.

Hans Bergqvist, Area Sales Manager för USA på Huddig, kommer vara den som arbetar operativt med teamet på Vancer.

- Det är väldigt positivt att vi tecknat detta samarbetsavtal. Jag är övertygad om att Vancer kommer att komplettera vår redan befintliga återförsäljare i USA, Supertrak, på ett bra sätt, säger Hans Bergqvist. Jag ser fram mot att samarbeta med Todd, Mark, Joel och övriga i teamet.

Torsdagen den 9 november bjöd Vancer in kunder och samarbetspartners till
”Huddig Day” med maskindemos och information i företagets lokaler i Galesburg, Illinois. Hans Bergqvist från Huddig fanns på plats under evenemanget.

Förutom i Galesburg har Vancer en anläggning i Lincoln, Nebraska.

För mer information:

Marknad- och Försäljningschef
Huddig AB

På bilden: Hans Bergqvist, Huddig och Jared Reinoehl, Vancer.