Golf i fokus när Huddig lanserar HUDDIG SKILLS

Huddig lanserar nu konceptet HUDDIG SKILLS där maskinförare runt om i landet får möjlighet att visa sina färdigheter på roliga, annorlunda och unika sätt. Under hösten och våren kommer nämligen specialutrustning till en HUDDIG 1260E och en gigantisk bangolfbana turnera runt bland utvalda återförsäljare i landet för att utse den första Sverigemästaren i HUDDIG SKILLS.

Huddig News Huddig Skills Big

En HUDDIG är känd i entreprenadbranschen som en stark, flexibel och mångsidig maskin. För att även visa upp maskinens höga precision lanserar Huddig nu den första upplagan av HUDDIG SKILLS.

– Många HUDDIG-förare vittnar om maskinens höga prestanda och precision i hydraulik och transmission. Därför ville vi hitta ett roligt sätt att verkligen sätta de egenskaperna på prov. Till denna första upplaga av HUDDIG SKILLS byggde vi därför en gigantisk bangolfbana som förarna får spela sig igenom med en HUDDIG 1260E utrustad med en putter. Här pratar vi precision på högsta nivå, säger Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef på Huddig.

– Banan som vi har byggt är 36 meter lång och har flera olika hinder mellan start och mål. Utmaningen är att putta bollen med den 275 kg tunga puttern, förbi eller över hindren på banan och mellan slagen förflytta och placera maskinen rätt för nästa slag. Lägst antal slag på bästa tid vinner, fortsätter Daniel.

Under 2020/2021 arrangeras deltävlingar av HUDDIG SKILLS på flera olika orter i Sverige. När alla deltävlingar har avgjorts bjuds vinnarna från respektive ort in till Huddigs fabrik i Hudiksvall där Sverigemästaren i HUDDIG SKILLS koras i en rafflande finalomgång.

– Detta blir ett unikt sätt för duktiga maskinförare att visa deras talanger i en HUDDIG. Alla är välkomna att ansöka om en startplats. Antalet startplatser är dock begränsat på varje ort så platserna delas slumpvis ut bland de som anmäler sig på vår kampanjsida huddigskills.se, avslutar Daniel Myrgren.

För mer information:

Marknad- och Försäljningschef, Huddig AB