VÄLBESÖKT EVENT NÄR HUDDIG LANSERADE SIN NYA MASKINSERIE 1260D

Önskar du mer information om HUDDIG 1260D eller bilder från eventet?
Fyll i formuläret här för att ladda ner presskit

Innehåll presskit:
Pressmeddelande Huddig 1260D
Pressbilder (högupplösta) från lanseringsevent 19 maj
Broschyr HUDDIG 1260D (PDF)
Produktblad City, Cable, Rail (PDF)

Se lanseringsfilm 1260D

Mer information:
Daniel Myrgren, Marknads- och försäljningschef
Tel: +46 70 527 43 00

<strong>Fredagen den 19 maj bjöd Huddig in till stort lanseringsevent av den nya maskinserien, HUDDIG 1260D, på DriveLab Stockholm i Arlandastad. Drygt 100 personer deltog, bland andra kunder, återförsäljare och branschpress. Efter presentationen var det många som tog chansen att provköra den senaste skapelsen från Huddig. Intresset för den nya maskinserien är redan nu stort och produktionen är i full igång.</strong></p> <p>Några av de största nyheterna är en ny steg IV-motor som ger mindre utsläpp och lägre bränsleförbrukning, ett nytt styrsystem med väsentligt snabbare respons, <br />nytt efterbehandlingssystem, större display med touchfunktion samt väsentligt förbättrad sikt från förarhytten. Med den nya D-serien möter Huddig många kundbehov och befäster sin ledande position på marknaden. <br /><br />- Den nya maskinserien är delvis byggd med teknik från vårt framtidskoncept Tigon Technology. Dessutom är det nya styrsystemet sju gånger snabbare i responsen än tidigare modeller. 1260D är byggd för att ligga i framkant, både nu och i decennier framöver. Jag ser stor potential för den nya serien både på vår hemmamarknad men också på prioriterade exportmarknader, säger Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef på Huddig. <br /><br />Från Huddig deltog VD Lars Lindahl, marknads- och försäljningschef Daniel Myrgren, konstruktionschef Bertil Gyllner samt ansvarig för mjukvaruutveckling Daniel Åkerström vid eventet. <br /><br /><strong>Önskar du mer information om HUDDIG 1260D eller bilder från eventet?</strong><br /><a href="/sv/1260d#presskit" target="_blank">Fyll i formuläret här för att ladda ner presskit</a></p> <p><em>Innehåll presskit:</em><br />Pressmeddelande Huddig 1260D<br />Pressbilder (högupplösta) från lanseringsevent 19 maj<br />Broschyr HUDDIG 1260D (PDF)<br />Produktblad City, Cable, Rail (PDF)</p> <p><a href="https://www.youtube.com/watch?v=JkhbYAT3I4E&amp;t=9s" target="_blank">Se lanseringsfilm 1260D</a></p> <p><strong>Mer information:</strong><br />Daniel Myrgren, Marknads- och försäljningschef<br />Tel: +46 70 527 43 00